Regulamin wycieczek
Na podstawie Zarządzenia Nr 18 MEN z dnia 29 września 1997r. w sprawie zasad i warunków organizowania przez szkoły i placówki publiczne krajoznawstwa i turystyki / Dz.Urz. MEN Nr 9 z dnia 16 października 1997r., poz. 40/ ustala się poniższe zasady organizowania wycieczek i imprez szkolnych dla uczniów Szkoły Podstawowej w Narolu.
1. Wycieczka powinna być należycie przygotowana pod względem programowym i organizacyjnym , a także omówiona ze wszystkimi uczestnikami wycieczki w zakresie:
a/ celu wycieczki
b/ trasy i terminów postojów
c/ zwiedzanych obiektów
d/ harmonogramu
e/ regulaminu zachowania uczniów podczas wycieczki .
2. Dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej powinny być organizowane przede wszystkim wycieczki na terenie najbliższej okolicy i regionu geograficzno-turystycznego.
3. Zwiedzanie parku narodowego lub rezerwatu , wycieczki górskie powinny odbywać się po oznakowanych szlakach turystycznych .
4. Zgodę na wyjazdy zagraniczne uczniów wydaje Dyrektor Szkoły po zawiadomieniu organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą .
5. Organizator wycieczki zobowiązany jest do zapewnienia właściwej opieki i bezpieczeństwa jej uczestnikom .
6. Każdy organizator wycieczki obowiązkowo uzyskuje od rodziców pisemną zgodę na wyjazd dziecka .
7. Organizator wycieczki wypełnia w 2 egzemplarzach kartę wycieczki opracowaną przez Dyrektora Szkoły zawierającą najważniejsze obowiązki kierownika i opiekunów wycieczki.
8. Dokumentacja wycieczki zawiera:
- kartę wycieczki z harmonogramem i załączoną listą uczestników - 2 egz.
- pisemne zgody rodziców
- regulamin zachowania się uczniów podczas wycieczki
- preliminarz finansowy wycieczki przewidujący koszt realizacji programu /kierownik i opiekunowie nie ponoszą kosztów przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia/
- dowód ubezpieczenia wszystkich uczestników wycieczki od następstw nieszczęśliwych wypadków-jeżeli organizator wycieczki dodatkowo ubezpiecza grupę
9. W dokumentacji szkolnej wycieczki pozostają
- karta wycieczki
- harmonogram wycieczki
- lista uczestników
- rozliczenie finansowe wycieczki - po jej zakończeniu.
10. Kierownik wycieczki powinien posiadać zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kierowników wycieczek szkolnych .
11. Zgodę na wycieczkę /imprezę/ oraz kartę wycieczki wydaje i podpisuje dyrektor szkoły.
12. Rozliczenie wycieczki składa się w terminie 2 tygodni od dnia jej zakończenia u Dyrektora Szkoły .
13. Sposób naliczania odpłatności za wynajm autokaru szkolnego jest corocznie określany przez organ prowadzący szkołę .
14. Dokumentacja wycieczki powinna być przechowywana przez okres jednego roku kalendarzowego następującego po wycieczce .